Partnerskap – Licens för egen regi

 

Om Du som entreprenör attraheras denna unika Matkultur, förstår dess absoluta tajming i tiden, ställer upp på våra Värdegrunder och vill börja jobba i egen regi i en egen GrillBill-verksamhet, så kan vi hjälpa Dig igång med vårt koncept, våra utrustningar och våra leverantörer. Det sker på licens. Vi har all kunskap Du behöver och vi lär upp Dig.

Vi har KRAV-karré av fläsk som köttråvara på menyn i standardkonceptet, men vill Du grilla lamm, kyckling eller nöt, så kan vi ordna sådant marinerat KRAV-kött också. Du bör då betänka att KRAV-godkänt kött är dyrbart; oftast 3-4 gånger priset på standardkött i Din butik.

Nötkött, som redan i standardklassen är en högkostnadsråvara och i KRAV-kvalitet en synnerligen dyr råvara, kräver därför helt andra kundsegment än varje annat kött när vi talar om KRAV-kvalitet. Vi har därför valt fläskkarré så att portionspriset kan hållas lågt.

En GrillBill licens ska användas på GrillBills Värdegrund för att få upprätthållas under varumärket.

Vi hinner inte prata igenom detta vid själva grillen, så sänd oss ett email och berätta om Dig själv, så träffas vi en måndag.
…......

Vi har planerat detta under flera år och nu är timing rätt. Ett suveränt matkoncept kommer alltid att ha sin köpare oavsett pris. (Jämför hur en viss hamburgerkedja växer så att det knakar hos bred allmänhet trots välkänt högre priser och jämför solresorna mitt under finanskris och varsel. Det är vad folk vill ha som gäller).

Det finns noga genomarbetade planer på hur GrillBill sakta men säkert skulle utvecklas till en riksomfattande verksamhet och hur vi i sådant fall skulle göra vissa ändringar i arrangemangen för att underlätta genomförandet och samtidigt gynnas av substantiella spinoffvärden på ännu ej utsagda sätt. Det finns några varumärken som har byggts på liknande strategiskt sätt och dem ska vi kopiera viktiga delar av. Det som inte syns här idag, men som väntar i vår byrålåda på bra partnerskap har dessutom synnerligen stort medialt nyhetsvärde.

Idag ser vi ett allt tydligare behov i Sverige av att nischa sig för att stå stadigt i konkurrensen. "Biff och bearnaise 129 kr" är ett svagt säljargument idag och ger för lite över utan alkoholen. Därför blir konceptförsäljning ett Måste för att kunna ta betalt för mat. Vår prissättning just nu för detta hantverk är mycket konservativt satt i syfte att så många som möjligt ska få smaka detta. Det finns helt annan kalkyl när konceptet sprids enligt närliggande modell med vårt planerade och roliga varumärke lätt att minnas.

Vi har även marknadsundersökt potential i annat land långt utanför EU där andras framgångssagor (andra nischer) strategiskt passar GrillBills framgångskoncept. Vi avser dessutom att kommersialisera vår extrema gourmetmarinad. Först i år har marinader slagit igenom hårt i handeln och inom kort ska vi vara på plats. Ingen marinad på marknaden är i närheten av denna Deli.

Om Du vill bryta helt ny mark, så kontakta oss via e-post med lite bakgrundsinformation om Dig själv och Dina planer eller hemsida, så träffas vi i Stockholm. Naturligtvis så är vi restriktiva med information. Vi visar våra planer bitvis utifrån känslan av att förtroende börjar komma.